นักศึกษาผู้ช่วยพยาบาลฝึกงาน. ตอนที่ 1/ Tilanne
Havainnointi : Maija päättää ensiksi havainnoida tarkemmin tilannetta. Hän seuraa muutamana aamuna rauhassa, kuinka hoitohenkilökunta lähestyy asukkaita ja kuinka asukkaat reagoivat. การสังเกต: ไมจาตัดสินใจสังเกตสถานการณ์อย่างละเอียดก่อน ในช่วงเช้าสองสามเช้า เขาจะสังเกตอย่างเงียบๆ ว่าเจ้าหน้าที่พยาบาลเข้าหาผู้อยู่อาศัยอย่างไร และปฏิกิริยาของผู้อยู่อาศัยอย่างไร Keskustelu asukkaiden kanssa : Maija ottaa aikaa ja juttelee muutamien haluttomien asukkaiden kanssa. Hän kysyy heidän tuntemuksistaan ja syistä haluttomuuteensa osallistua aamutoimiin. การสนทนากับผู้อยู่อาศัย: ไมจาใช้เวลาและพูดคุยกับผู้อยู่อาศัยที่ไม่เต็มใจจำนวนหนึ่ง เขาถามถึงความรู้สึกและเหตุผลที่ไม่เต็มใจเข้าร่วมกิจกรรมในช่วงเช้าPohdinta : Perustuen havaintoihinsa ja keskusteluihinsa, Maija huomaa, että monille asukkaille tuntuu olevan yhteinen tekijä: he kokevat aamutoimien kiireisen tahdin ahdistavana ja haluaisivat herätä rauhallisemmin. ข้อคิดเชิงวิเคราะห์: จากการสังเกตและการสนทนาของเธอ ไมจาสังเกตว่าผู้อยู่อาศัยจำนวนมากดูเหมือนจะมีปัจจัยที่เหมือนกัน พวกเขาพบว่ากิจกรรมที่เร่งรีบในตอนเช้านั้นกดดันและอยากจะตื่นขึ้นมาอย่างสงบมากขึ้น Pyydä palautetta : Maija keskustelee ohjaajansa ja muiden työkavereiden kanssa havainnoistaan ja pyytää heiltä palautetta. Ehkä heillä on ollut samanlaisia kokemuksia tai näkemyksiä. ขอคำติชม: ไมจาอภิปรายข้อสังเกตของเธอกับหัวหน้างานและเพื่อนร่วมงานคนอื่นๆ และขอคำติชมจากพวกเขา บางทีพวกเขาอาจจะมีประสบการณ์หรือมุมมองที่คล้ายคลึงกันEhdotus : Maija ehdottaa tiimilleen, että aamutoimia voisi aloittaa hieman myöhemmin tai että jokaiselle asukkaalle voitaisiin antaa enemmän aikaa heräillä ja valmistautua päivään omassa tahdissaan. ข้อเสนอ: ไมจาแนะนำทีมของเธอว่ากิจกรรมในช่วงเช้าอาจเริ่มช้ากว่านั้นเล็กน้อย หรือให้ผู้อยู่อาศัยแต่ละคนมีเวลามากขึ้นในการตื่นและเตรียมพร้อมสำหรับวันใหม่ตามจังหวะแรงของตนเองArvioi ja reflektoi : Maija pitää päiväkirjaa, jossa hän kirjaa ylös havaintonsa, toimensa ja niiden tulokset. Hän reflektoi omaa toimintaansa ja miettii, mitä voisi tehdä toisin tulevaisuudessa. ประเมินและไตร่ตรอง: ไมจาเก็บบันทึกประจำวันที่เธอจดบันทึกการสังเกต การกระทำ และผลลัพธ์ของพวกเขา เขาไตร่ตรองถึงการกระทำของตัวเองและคิดถึงสิ่งที่เขาสามารถทำได้แตกต่างออกไปในอนาคต
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti