maanantai 18. syyskuuta 2023

นักศึกษาผู้ช่วยพยาบาลฝึกงาน. ตอนที่ 1

 

Lähihoitajan opiskelija. Ep1 นักศึกษาผู้ช่วยพยาบาลฝึกงาน. ตอนที่ 1 



Lähihoitajan opiskelija voi arvioida ja kehittää toimintaansa monilla tavoilla. Tässä on esimerkki tilanteesta, jossa lähihoitajan opiskelija arvioi ja kehittää omaa toimintaansa:นักศึกษาผู้ช่วยพยาบาลฝึกงานสามารถประเมินและพัฒนากิจกรรมของตนได้หลายวิธี นี่คือตัวอย่างสถานการณ์ที่นักศึกษาพยาบาลประเมินและพัฒนากิจกรรมของตนเอง:


Tilanne: Opiskelija on harjoittelujaksolla vanhusten hoivakodissa. Hän on huomannut, että useat asukkaat ovat haluttomia osallistumaan aamutoimiin, kuten pukeutumiseen ja peseytymiseen.สถานการณ์: นักศึกษาฝึกงานที่บ้านพักคนชรา เขาสังเกตเห็นว่าผู้อยู่อาศัยหลายคนลังเลที่จะเข้าร่วมกิจกรรมในช่วงเช้า เช่น การแต่งตัวและกิจกรรมความสะอาด


Arviointi: การประเมิน: 

  1. Itsearviointi: Opiskelija pohtii omaa lähestymistapaansa ja vuorovaikutustaitojaan. Onko hän antanut riittävästi aikaa asukkaille? Onko hän kuunnellut asukkaiden toiveita ja tarpeita? Miten hän voisi motivoida asukkaita paremmin?การประเมินตนเอง: นักศึกษาฝึกงานสะท้อนถึงแนวทางและทักษะการสื่อสารโต้ตอบของตนเอง ให้เวลาเพียงพอแด่ผู้อยู่อาศัยหรือไม่? ได้ฟังความปรารถนาและความต้องการของผู้อยู่อาศัยหรือไม่? นักศึกษาฝึกงานจะจูงใจผู้อยู่อาศัยให้ดีขึ้นได้อย่างไร?


  2. Palaute: Opiskelija pyytää palautetta ohjaajaltaan sekä kollegoiltaan. Hän saa tietää, että joskus aamutoimia tehdessä on hyvä antaa asukkaille valinnanvapautta ja kuunnella heidän mielipiteitään.คำติชม: นักศึกษาฝึกงานขอคำติชมจากหัวหน้างานและเพื่อนร่วมงาน เขาเรียนรู้ว่าบางครั้งเมื่อทำงานบ้านพักคนชราตอนเช้า เป็นการดีที่จะให้อิสระแก่ผู้อยู่อาศัยในการเลือกและรับฟังความคิดเห็นของพวกเขา


  3. Asukkaiden palaute: Opiskelija keskustelee muutaman asukkaan kanssa ja kysyy, miksi he ovat haluttomia osallistumaan aamutoimiin. Hän saa tietää, että jotkut asukkaat kokevat aamutoimet kiireisinä ja toivovat enemmän aikaa heräillä rauhassa.ความคิดเห็นของผู้พักอาศัย: นักศึกษาฝึกงานพูดคุยกับผู้พักอาศัยสองสามคนและถามว่าทำไมพวกเขาถึงไม่เต็มใจที่จะเข้าร่วมกิจกรรมในช่วงเช้า นักศึกษาฝึกงานเรียนรู้ว่าผู้อยู่อาศัยบางคนพบว่ากิจกรรมตอนเช้ามีงานยุ่งที่แร่งรีบและหวังว่าจะมีเวลามากขึ้นในการตื่นขึ้นมาอย่างสงบสุข





















Kehittäminen: วิวัฒนาการพัฒนา: 

  1. Aikataulutus: Opiskelija ehdottaa tiimilleen, että aamutoimia voisi aloittaa hieman myöhemmin, jolloin asukkailla olisi enemmän aikaa herätä ja valmistautua päivään.การจัดการเรื่องเวลา: นักศึกษาฝึกงานเสนอแนะให้ทีมของเขาทราบว่ากิจกรรมในช่วงเช้าควรเริ่มช้ากว่านี้เล็กน้อย เพื่อให้ผู้อยู่อาศัยมีเวลามากขึ้นในการตื่นและเตรียมตัวสำหรับวันนั้น


  2. Vuorovaikutus: Opiskelija harjoittelee vuorovaikutustaitojaan, kuten aktiivista kuuntelua ja empatiaa. Hän pyrkii antamaan asukkaille tunnun siitä, että heidän mielipiteensä ja toiveensa ovat tärkeitä.การสื่อสาร: นักศึกษาฝึกงานฝึกฝนทักษะการสื่อสารของเขา เช่น การฟังอย่างกระตือรือร้นและความเห็นอกเห็นใจ เขาพยายามทำให้ผู้อยู่อาศัยรู้สึกว่าความคิดเห็นและความปรารถนาของพวกเขามีความสำคัญ


  3. Joustavuus: Opiskelija oppii joustamaan aamutoimissa ja tarjoamaan asukkaille valintoja. Esimerkiksi, jos asukas ei halua peseytyä heti herättyään, voidaan se tehdä myöhemmin.ความยืดหยุ่น: นักศึกษาฝึกงานเรียนรู้ที่จะมีความยืดหยุ่นในการทำกิจกรรมช่วงเช้าและเสนอทางเลือกให้ผู้อยู่อาศัย เช่น หากผู้อยู่อาศัยไม่ต้องการกิจกรรมความสะอาดทันทีหลังตื่นนอนก็สามารถทำได้ในภายหลัง


Tämän esimerkin kautta voidaan nähdä, kuinka lähihoitajan opiskelija voi käyttää monenlaisia arviointi- ja kehittämiskeinoja parantaakseen ammatillista osaamistaan ja hoitotyötään.จากตัวอย่างนี้ เราจะเห็นว่านักศึกษาพยาบาลสามารถใช้วิธีการประเมินและพัฒนาที่หลากหลายเพื่อพัฒนาทักษะทางวิชาชีพและงานพยาบาลได้อย่างไร

Ei kommentteja: