maanantai 18. syyskuuta 2023

นักศึกษาผู้ช่วยพยาบาลฝึกงาน. ตอนที่ 1/oma-aloittainen

 

" Lähihoitajan piskelija arvioi ja kehittää toimintaansa.

Arvioi la kehittaa työtään oma-aloitteisesti saamansa palautteen perusteella."


นักศึกษาผู้ช่วยพยาบาลฝึกงานจะประเมินและพัฒนากิจกรรมของเขา เขาประเมิน และพัฒนางานของเขาตามความคิดริเริ่มของตนเองตามผลตอบรับที่เขาได้พัฒนาในที่ฝึกงาน





Tilanne: Lähihoitajan opiskelija, Aino, on harjoittelujaksolla vanhainkodissa. Hän on saanut palautetta ohjaajaltaan ja haluaa kehittää itseään palautteen perusteella.สถานการณ์: นักศึกษาพยาบาล ไอโนะ กำลังฝึกงานที่บ้านพักคนชรา เขาได้รับคำติชมจากผู้สอนและต้องการพัฒนาตนเองตามคำติชม



Palautteen sisältö: Aino saa palautetta, että hän on empaattinen ja osaa kuunnella asukkaita. Kuitenkin, hän saattaa joskus kiirehtiä toimissaan, jolloin hän unohtaa tehdä jotkin rutiinimaiset tehtävät kuten tarkastaa asukkaiden nesteytyksen tai kirjata tehtyjä toimenpiteitä ylös.เนื้อหาคำติชม: ไอโนะได้รับคำติชมว่าเขามีความเห็นอกเห็นใจและรู้วิธีรับฟังผู้อยู่อาศัย อย่างไรก็ตาม บางครั้งเขาอาจจะรีบดำเนินการ ในกรณีนี้เขาลืมบางอย่าง เช่น ตรวจวัดระดับสารน้ำของผู้อยู่อาศัย หรือจดบันทึกการดำเนินการ













Ainon keinoja ja toimia palautteen perusteella:วิธีการและการดำเนินการเพียงอย่างเดียวตามความคิดเห็น:

  1. Itsearviointi: การประเมินตนเอง: 

    • Aino ottaa hetken aikaa pohtia palautetta. Hän miettii, missä tilanteissa kiire on vaikuttanut työnsä laatuun ja miettii, kuinka hän voisi parantaa toimintaansa.Aino ใช้เวลาสักครู่เพื่อคิดถึงผลตอบรับ เขาคิดว่าในสถานการณ์ใดบ้างที่ความเร่งรีบส่งผลกระทบต่อคุณภาพงานของเขา และคิดว่าจะปรับปรุงการปฏิบัติงานของเขาได้อย่างไร

  2. Tarkistuslista: รายการตรวจสอบ: 

    • Aino laatii itselleen tarkistuslistan päivittäisistä rutiinitehtävistä. Joka toimenpiteen jälkeen hän käy listaa läpi varmistaen, että kaikki tarvittavat toimet on tehty.ไอโนะเตรียมเตรียมตรวจสอบกิจกรรมทั้งหมดที่ต้องทำในแต่ละวันของตัวเอง
    • หลังจากดำเนินการแต่ละอย่างเสร็จสิ้นแล้ว เขาจะดูรายการ เพื่อให้แน่ใจว่าได้ดำเนินการที่จำเป็นทั้งหมดแล้ว

  3. Ajankäytön hallinta: การจัดการเวลา: 

    • Hän ottaa käyttöönsä ajankäytön hallintamenetelmiä, kuten työtehtävien priorisointia ja aikataulutusta. Hän aloittaa päivänsä kartoittamalla tulevat tehtävät ja miettimällä niiden järjestyksen.เขาใช้วิธีการบริหารจัดการเวลาวิธีการต่าง ๆ เช่น จัดลำดับความสำคัญของงานและกำหนดตารางเวลาในแต่ละวัน เขาเริ่มต้นวันใหม่ด้วยการวางแผนงานที่กำลังจะมาถึงและเอาใจใส่ในการจัดลำดับงาน

  4. Kommunikointi työkavereiden kanssa:การสื่อสารกับเพื่อนร่วมงาน:

    • Aino puhuu avoimesti työkavereilleen palautteesta ja kysyy vinkkejä siihen, kuinka he hallitsevat kiireen ja rutiinien noudattamisen.Aino ได้พูดคุยกับเพื่อนร่วมงานในแบบที่แสดงออกอย่างเปิดเผยเกี่ยวกับการชื่นชมและขอคำแนะนำเกี่ยวกับวิธีการจัดการกับการรีบร้อนและความมั่นใจในการปฏิบัติงานประจำวัน

  5. Jatkuva oppiminen: การเรียนรู้อย่างต่อเนื่อง: 

    • Aino ottaa tavaksi lukea vanhainhoidon kirjallisuutta ja artikkeleita, jotka keskittyvät tehokkuuteen ja laadukkaaseen hoitoon. Tämä antaa hänelle uusia ideoita ja näkökulmia.ไอโนะชื่นชอบอ่านหนังสือและบทความเกี่ยวกับการดูแลผู้สูงอายุโดยเน้นระบบงานที่มีประสิทธิภาพและการดูแลที่มีคุณภาพสูง สิ่งนี้ทำให้เขามีความคิดและมุมมองใหม่ๆ

  6. Oman työn seuraaminen: ติดตามงานของคุณเอง: 

    • Aino ottaa käyttöön päivittäisen seurantalomakkeen, johon hän kirjaa ylös tehtävät toimenpiteet, mahdolliset poikkeamat ja oppimiskokemukset.Aino ใช้แบบฟอร์มเพื่อติดตามรายวัน โดยในแบบฟอร์มนั้นเขาได้เขียนระบุว่าจะดำเนินการอย่างไร ความเป็นไปได้ที่อาจมีความเบี่ยงเบน และประสบการณ์ในการเรียนรู้

  7. Pyytää jatkuvaa palautetta: ขอความคิดเห็นอย่างต่อเนื่อง: 

    • Joka viikko Aino pyytää ohjaajaltaan tai työkaveriltaan palautetta siitä, kuinka hän on onnistunut kehittämään työtään. Tämä auttaa häntä ymmärtämään, mitä hän tekee oikein ja missä vielä tarvitsee parantaa.ทุกสัปดาห์ Aino จะขอคำแนะนำจากผู้บังคับบัญชาหรือเพื่อนร่วมงานเพื่อทราบถึงความสำเร็จของการพัฒนางานของเธอ ขั้นตอนนี้ช่วยให้เขาเข้าใจว่าเขากำลังดำเนินการไปในทิศทางที่ถูกต้องและยังคงมีจุดที่ต้องปรับปรุงใดอีก


Tämä esimerkki kuvaa, kuinka lähihoitajan opiskelija voi oma-aloitteisesti käyttää erilaisia keinoja kehittääkseen työtään saamansa palautteen perusteella vanhainkodin ympäristössä.ตัวอย่างนี้อธิบายว่านักศึกษาพยาบาลสามารถใช้วิธีการต่างๆ ในความคิดริเริ่มของตนเองเพื่อปรับปรุงงานของตนได้อย่างไร โดยอิงตามผลตอบรับที่เขาได้รับในสภาพแวดล้อมของบ้านพักคนชรา

Ei kommentteja: